فراموش نکنید
خانه / معاونت پشتیبانی و توسعه

معاونت پشتیبانی و توسعه

نام و نام خانوادگی:

دکتر رضا نجفی

najafi

سمت:

معاون پشتیبانی و توسعه

تحصیلات:

پزشکی عمومی فوق لیسانس مدیریت دولتی

تلفن:

شماره مستقیم:

۰۱۵۱۲۲۶۰۹۲۰

۰۱۵۱۲۲۶۰۹۲۰

پست الکترونیک:

dr_kutenaei@yahoo.com

مسیر دستیابی دفتر:

ساختمان اداری

اهم وظایف،مسئولیتها ونقش ها

واحدی است زیرمجموعه­ریاست که امور اجرایی واحدهای پشتیبانی و مالی را پیگیری می‌نماید. دفتر مدیریت در ساختمان غفاریان طبقه همکف  می‌باشد. واحدهای مددکاری، تجهیزات پزشکی، بهداشت، تغذیه، کنترل عفونت، خدمات، تأسیسات، امور مالی، امور اداری زیرنظر واحد مدیریت می‌باشد.

 

واحد مددکاری :

واحد مددکاری در طبقه همکف ساختمان اصلی بیمارستان واقع میباشد .حرفه­مددکاری­اجتماعی،­بر دو اصل­اساسی و بنیادی استوار است : حقوق بشر و عدالت اجتماعی.

مأموریت واحد مددکاری اجتماعی توانا کردن مردم برای توسعه همه پتانسیل و نیروی بالقوه آنها، بهبود زندگی آنهاست.

طبق شرح وظایف محول شده به مددکار، اقدامات و امور مختلفی از سوی مددکار در این مرکز صورت می­پذیرد. از جمله:

  1. تحقیق­و بررسی­در زمینه شناخت مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی، روانی و درمانی بیماران با مراجعه روزانه به بخش­های مختلف این مرکز و تماس با پزشک و بیمار و سایر کادر درمانی و مذاکره با بیماران.
  2. تماس با موسسات درمانی، بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و همچنین نهادهای حمایتی (بهزیستی، کمیته امداد و …) در رابطه با مشکلات بیماران بستری در این مرکز می­باشد.
  3. بررسی وضعیت مالی بیماران و حل مشکلات پرداخت هزینه­های درمانی.
  4. ارائه گزارش و اطلاعات به مقامات مسئول مرکز و یا مراکز بهداشتی و درمانی و کسب اطلاعات مورد نیاز به منظور حل مشکلات بیماران.
  5. شناسایی و استفاده از منابع اجتماعی، رفاهی (انجمن­های مختلف) خصوصاً نهادهای انقلابی برای کمک به حل مشکلات مرکز.
  6. ارتباط و همکاری با مراجع قضایی
  7. برنامه­ریزی­جهت آشنانمودن و جلب مشارکت افراد خیّر و سایر مؤسسات و نهادهای حمایتی در مورد همکاری­های بهداشتی و حمایتی مربوط به امور بیماران.
  8. با اطلاع از سوی بخش­ها در مورد بیماران نیازمند به مشاوره و راهنمایی به منظور حل مشکلات آنها، جهت انجام راهنمایی­های لازم در خصوص قادرسازی و توانمندسازی بیمار، اقدامات لازم از سوی مددکار صورت می­پذیرد.

 

واحد تجهیزات پزشکی :

واحد تجهیزات پزشکی در محوطه بیمارستان جنب دفتر بهبود کیفیت  واقع شده است و وظایفی به شرح ذیل دارد :

  • رسیدگی به امور مربوط به تجهیزات پزشکی و تهیه برنامه تعمیرات و راه­اندازی.
  • نصب و راه­اندازی تجهیزات پزشکی براساس استانداردهای تعیین شده.
  • نظارت بر تهیه قطعات یدکی و نصب آنها.
  • جمع­آوری اطلاعات لازم در زمینه نگهداری، تعمیرات، تهیه لوازم، ماشین­آلات و دستگاه­های پزشکی.
  • تعقیب و پیگیری جهت انجام پروژه­ها.

قابل توجه است که : جهت پیشرفت امور از همکاران محترم توجه به تاریخ­های کالیبراسیون، بازدیدهای دوره­ای، مشکلات موجود دستگاه­ها، ثبت آلارم­های مختلف، تکمیل چک­لیست­های ارسالی و اطلاع مسئول تجهیزات پزشکی انتظار می­رود.

 

واحد بهداشت محیط :

این واحد در زیر زمین ساختمان اصلی بیمارستان جنب واحد اسکین لپ  واقع می‌باشد که توسط یک کارشناس بهداشت مدیریت می‌شود و دارای شرح وظایف زیر می‌باشد.

  • نظارت و بازدید از تمامی واحدها و پیگیری نواقص بهداشتی.
  • تشکیل­پرونده بهداشتی و آموزش پرسنل تحت پوشش، آشپزخانه، نشر، خدمات و …).
  • نظارت بر نگهداری و دفع صحیح زباله­های عفونی و غیر عفونی.
  • نظارت بر آب مصرفی و فاضلاب.
  • ارائه­راهکارهای مناسب جهت مبارزه با حشرات­وجوندگان­با اولویت­بهسازی محیط.
  • نظارت بر بهداشت مواد غذایی.
  • همکاری با واحد کنترل عفونت و تشکیل کمیته کنترل عفونت و بهداشت و پیگیری مصوبات.

 

واحد تغذیه :

واحد تغذیه و سالن سرو غذا همکاران­در محوطه بیمارستان  قرار دارد. برنامه غذایی بیماران طبق دستور پزشک با توجه به وضعیت بیمار مشخص می‌گردد.

زمان سرو غذا:

  • صبحانه پرسنل شب کار : از ساعت ۶:۰۰ لغایت ۷:۰۰ صبح
  • صبحانه پرسنل صبح کار : از ساعت ۹:۱۰  لغایت ۱۰:۰۰ صبح
  • ناهار پرسنل : از ساعت ۱۳:۳۰ لغایت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر
  • شام : شش ماهه اول ساعت ۱۹:۰۰ لغایت ۲۰:۰۰ شب
  • شام : شش ماهه دوم ساعت ۱۸:۰۰ لغایت ۱۹:۰۰ شب

محل سرو غذا :

  • غذا برای بیماران در بخش­های مربوطه سرو خواهد شد.
  • آبجوش۳بار در روز همراه­باصبحانه و بعد از ناهار و بعد از شام به بخش­ها آورده­می‌شود.
  • شیر ساعت ۹:۰۰ لغایت ۱۰:۰۰ صبح به بخش­ها آورده می‌شود.
  • غذا برای همکاران محترم در سالن غذا خوری سرو می‌گردد.

 

واحد کنترل عفونت :

در زیر زمین ساختمان اصلی جنب اسکین لپ واقع می­باشد و به منظور پیشگیری و کنترل عفونت­های بیمارستانی و نیز گزارش­دهی موارد خاص در این مرکز فعالیت می­نماید. برای تمامی پرسنل الزامی می­باشد که :

  • پرونده بهداشتی در واحد کنترل عفونت تشکیل دهند.
  • بر علیه بیماری هپاتیت B واکسینه شوند.
  • در کلاس­های آموزشی کنترل عفونت فعالانه شرکت نمایند.
  • از دستورالعمل­های کنترل عفونت اطلاع داشته باشند.
  • رعایت احتیاط های همه جانبه را بنمایند.

خدمات :

واحد خدمات در طبقه دوم ساختمان غفاریان  واقع شده است که مسئولیت نظارت بر نظافت عمومی، خیاط خانه نقلیه، لنرژی و تلفن­خانه را بعهده دارد.

وظایف مسئول خدمات:

  1. نظارت بر امور مربوطه به نگهداری، حراست و نظافت ساختمان و تأسیسات موجود در آن.
  2. نظارت بر حسن انجام کار خدمتگزاران و مأموران خدماتی مربوطه .
  3. تهیه گزارش­های لازم جهت مسئولین مربوطه.
  4. تعیین و برآورد و بررسی احتیاجات واحدهای مستقر در ساختمان تحت نظر.
  5. پیگیری کلیه تقاضاهای ارسال واحد مربوطه به کارپردازی تا حصول نتیجه .
  6. کنترل ورود و خروج متقاضیان و اشخاص وارده به ساختمان.
  7. نظارت بر نقل و انتقال اموال و لوازم تحت نظر خود.
  8. اقدام برای رفع عیب و نواقص ساختمان­های تحت نظر خود.
  9. جمع­آوری اموال ساختمان تحت حراست خود در صورت لزوم.
  10. انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مافوق.

مسئول نظافت عمومی :

دفتر خدمات نظافت عمومی در ابتداء ورودی زیرزمین کنار سردخانه واقع شده است که نظافت تمامی بیمارستان را بعهده دارد.

  • خیاط خانه: در قسمت زیرزمین بیمارستان کنار واحد لنژ واقع شده است و وظیفه آن دوخت و ترمیم البسه، ملافه­ها ، و کلیه لوازمات مصرفی بیمارستان می­باشد.
  • لنژری: در زیرزمین و روبروی واحد تأسیسات واقع شده است. وظایف لنژری شامل: تحویل گرفتن البسه و ملافه­های کثیف از بخش­ها و شستشو و ضدعفونی کردن البسه و ملافه­ها و … از بخش­ها،  اتو و مرتب کردن البسه شستشو شده و تحول آنها به بخش­ها.
  • جداسازی لباس­ها و ملافه­ها نو از فرسوده زیر نظر مسئول خدمات، شتشو و نظافت واحد لنژری.
  • شتسشو و نظافت دستگاه­های لباس شویی.
  • استفاده از محلول­های مناسب جهت شستشو و ضد عفونی کردن البسه.
  • توزیع البسه­ و ملافه و مایحتاج بخش­ها در موارد لزوم.

نقلیه:

این واحد در ضلع جنوبی در کنار درب رازی واقع شده است که شامل: دو قسمت آمبولانس و سرویس کارکنان می‌باشد. وظایف این واحد شامل: حمل و نقل بیماران، پزشکان کشیک، حمل و نقل فرآورده­های خونی و سرویس کارکنان می‌باشد.

تلفنخانه:

در قسمت همکف بیمارستان واقع شده است که توسط منشی اداره می‌گردد. وظایف این مرکز به شرح زیر می‌باشد:

  • پاسخگوئی به تلفن همراهان و بیماران و همچنین پرسنل.
  • برقرای تماس با پزشکان و رزیدنت­ها و کارکنان بیمارستان.
  • نظارت بر سیستم تلفنی بیمارستان..

نگهبانی :

وظایف نگهبانی شامل:

  • حفظ و حراست تمام یا قسمتی از ساختمان، ابنیه تاریخی، منازل، محوطه، اسکله و نظیر آن.
  • کنترل ورود و خروج افراد
  • کنترل وسایل نقلیه و حمل و نقل اموال اثاثیه، تجهیزات، اشیاء و سایر کالاها طبق دستور مقام مافوق.
  • پیش بینی لازم به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی، خرابکاری، دزدی، تجاوز و سایر حوادث و خرابی­های غیرمترقبه و اطلاع فوری اتفاقات ناگهانی مثل: آتش سوزی و دزدی به مأموران انتظامی.
  • گزارش چگونگی انجام وظیفه و شرح کلیه پیشامدها در مدت نگهبانی.
  • سرپرستی و کنترل و راهنمایی نگهبانان تحت نظر و سرکشی مکرر و نوبه‌ای در طول ساعات شبانه روز در محدوده محل خدمت و سایر امور مربوطه طبق دستور سرپرست مافوق.

 

تأسیسات:

این واحد در قسمت زیرزمین در کنار سردخانه واقع شده است.وظایف واحد تأسیسات، شامل:

  • انجام انواع کارهای برقی (نصب و سیم­کشی)، تأمین آب گرم بیمارستان.
  • نظارت برتعمیرونگهداری سیستم سرمایشی­وگرمایشی بیمارستان (ساختمان تأسیسات و بخش­ها).
  • تعمیرات تلفن.
  • تعویض و نصب دستگیره­ها .
  • نصب تابلوها .
  • جواب و انجام مشکلات تأسیساتی موجود در بخش.
  • لوله کشی و غیره.

امور مالی :

این واحد در طبقه دوم ساختمان غفاریان واقع شده است و مسئول رسیدگی به واحدهای صندوق، اموال، ترخیص، حسابداری، درآمد و بیمه گری می‌باشد.

صندوق :

مسئول دریافت نقدینگی بیمارستان بوده و در دو مکان مجزا شامل صندوق اورژانس و صندوق کلینیک تخصصی تشکیل شده است.

مسئول اموال:

این واحد ثبت و کنترل و نگهداری کلیه اموال موجود در بیمارستان را به عهده دارد این واحد در ساختمان امور مالی در طبقه دوم واقع می‌باشد.

واحد حسابداری:

در ساختمان اداری در طبقه دوم واقع می‌باشد. شناسایی، ثبت و طبقه بندی کلیه درآمدها و
هزینه­ها از شرح وظیفه مسئول حسابداری می‌باشد.

درآمد و بیمه­گری:

شناسایی وطبقه­بندی و ثبت عملیات درآمد را عهده­دار است. این واحد در طبقه همکف بیمارستان و در مجاورت واحد ترخیص قرار دارد.

واحد ترخیص:

واحد ترخیص در زیر زمین ساختمان پاویون در محوطه بیمارستان  واقع شده است.
پرونده بیماران بعد از ترخیص و پس از کنترل منشی بخش به واحد ترخیص منتقل می‌گردد.
در واحد ترخیص کلیه مدارک و اوراق پرونده مجدداً بازنگری و کنترل می‌گردد. در واحد ترخیص عملیات کنترل اوراق از نظر عدم مشکل و نقص اعم از نداشتن مهر و امضاء، مفقود بودن اوراق، نامرتب بودن اوراق پرونده، وضعیت بیمه، کامل بودن مدارک بیمه­ای، ضمیمه کردن برگه­های آزمایش، دارو و عکس­های رادیولوژی انجام می­پذیرد. واحد ترخیص به صورت ۱۲ ساعته فعال می‌باشد و در حال حاضر روند ترخیص در شیفت شب با واحد پذیرش ادغام می‌‌باشد. لازم به ذکر است که در صورت اصرار بیمار مبنی بر ترخیص در شیفت عصر و شب در صورت تکمیل پرونده، پرونده بیمار به صورت علی‌الحساب منظور می‌گردد. در مورد بیماران تصادفی  غیر از بیماران بستری در اورژانس، کروکی صحنه تصادف و فتوکپی کارت ملی در همه موارد ضروری و بوده و باید ضمیمه پرونده باشد. بعد از انجام عملیات فوق بر روی پرونده بیماران پرونده­هایی که به صورت بیمه­ای احتساب گردیده­اند به واحد بیمه و سپس درآمد منتقل می‌شود. و پرونده­های که به صورت آزاد حساب شده­اند روز بعد به واحد مدارک پزشکی منتقل می‌شود.

امور اداری :

این واحد در زیر زمین ساختمان غفاریان  واقع شده و شامل: واحدهای چاپ و تکثیر و کارگزینی می‌باشد. نگارش نامه­های داخلی و خارجی، احکام کارگزینی و کارمندان، گواهی کار ماهیانه کارکنان شامل: اضافه کار، طرح، حقوق و مزایای ماهانه و نحوه بازنشستگی کارکنان، سنوات، جمع­آوری ارزشیابی کارکنان، نظارت بر کارهای چاپ و تکثیر از وظایف مسئول امور اداری می‌باشد.

مراحل اداری تکمیل پرونده برای کارکنان ورودی جدید به شرح زیر می‌باشد:

  • مراجعه به امور اداری جهت:
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • تحویل مدارک شامل: ۱۲ قطعه عکس ۴ ۳، یک سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی ، پایان طرح، کارت پایان خدمت ( آقایان) و صفحات ۱ و ۲ و ۳ و ۴ سند ازدواج ( متأهلین)

۳- دریافت معرفی نامه برای انجام آزمایشات بدو استخدام، سپس انجام آزمایشات مربوطه و ارائه جواب آزمایش به امور اداری.

۴- دریافت معرفی­نامه برای دادسرا جهت دریافت عدم سوء پیشینه و ارائه آن به امور اداری.

۵- دریافت معرفی نامه برای واحد تایمکس جهت صدور کارت.

۶- دریافت معرفی نامه برای بیمه تأمین اجتماعی و سپس ارائه شماره بیمه اعلام شده به امور اداری و امور مالی.

۲) مراجعه به امور مالی جهت افتتاح حساب بانکی و سپس ارائه شماره حساب اعلام شده بانک به امور مالی و امور اداری. توصیه می‌گردد کلیه فیش­های حقوقی در زونکن نگهداری گردد.

۳) مراجعه به بخش یا واحد مربوطه:  جهت اعلام تاریخ شروع به کار و شیفت کاری و ارائه آن به امور اداری.

 

دبیرخانه :

در امور اداری واقع شده و کار ثبت نامه­های وارده و صادره و همچنین ثبت نامه‌ها با دستور مقام مافوق امور اداری و ارسال نامه و ثبت آن در دفاتر را به عهده دارد.

 

می پسندم(۷)نمی پسندم(۴)

یک نظر

  1. محدثه عرب نژاد

    باسلام واحترام ،
    بدینوسیله اینجانب "محدثه عرب نژاد" فارغ التحصیل مقطع "کارشناسی ارشد" در رشته "زیست شناسی گرایش سلولی و تکوینی (جنین شناسی)" از "دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان" ،تقاضای خویش جهت کارآموزی در بخش ناباروری IVF به همراه پرداخت هزینه بحضور تقدیم می نمایم. امیدوارم ویژگی های اینجانب ازجمله، اعتماد به نفس بالا و اشتیاق به یادگیری مداوم و به روز نمودن اطلاعات دانشی خود مورد توجه آن مدیریت محترم قرارگیرد و فرصتی را فراهم سازد تا بتوانم خواست ها و خدمات درمانی مورد نظر مرکز ناباروری را برآورده سازم .
    با تشکر

    می پسندم(۱)نمی پسندم(۹)

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

رفتن به بالا